Symposium Betekenisvol Ondernemen – hoe doe je dat?

pak je kans om zelf succesvol bij te dragen aan een betere wereld

Focus op profit, prioriteiten en kengetallen heeft jarenlang prima gewerkt om je bedrijf te laten groeien. Maar de tijd is veranderd. Fors veranderd. Het is tijd voor een aanpak waarbij purpose en profit in evenwicht komen. Voor succes nu en betekenisvolle impact later. Daarom organiseren we:

ééndaags symposium betekenisvol ondernemen

transformeer je succesvolle bedrijf naar een betekenisvol bedrijf

eerlijke ervaringen, mooie verhalen en praktische tools

Nu de crisis officieel klaar is, trekt de economie weer aan. Er lijkt een nieuw tijd van zakelijke voorspoed aan te komen. Een beetje meewind mag ook wel weer een keer.

Inmiddels leven we wel een andere tijd. Snelheid, transparantie en onzekerheid zijn nieuwe constanten geworden.

Stel, je hebt een succesvol bedrijf… en je wilt bijdragen aan een betere wereld, hoe doe je dat? Wat zijn de mogelijkheden? Met welke do’s en dont’s moet je rekening houden? Hoe pak je het ‘omkatten’ van je succesvolle bedrijf naar een betekenisvol bedrijf aan?

Betekenisvol ondernemen is geen domein voor zweverige idealisten. Vele voorbeelden laten zien hoe je betekenisvol ondernemen zakelijk succesvol kunt maken. Empirisch onderzoek toont dat bedrijven met een heldere purpose meer winst maken en meer bijdragen aan onze mooie wereld. Tesla, Tony Chocolonely, Ben & Jerry’s, Dopper, …  Maatschappelijke relevantie is ‘big business’. Maar kan het ook andersom? Kun je je succesvolle bedrijf transformeren in een betekenisvol bedrijf?

In dit symposium onderzoeken we met experts en succesvolle ondernemers wat wel werkt en wat niet werkt.

Waarom?

  • succesvolle ondernemers willen vaak iets significants nalaten
  • door ‘iets’ te betekenen voor een betere wereld. Wat is dat ‘iets’? Groots en meeslepend of juist lekker lokaal?
  • maar hoe doe je dat?

Wat?

  • Symposium (dag). Wat is een symposium? In de tijden van de Grieken was een symposium een eet- en drinkgelag met een vrolijke conversatie of met een serieuze discussie over een bepaald thema. Tegenwoordig is het een bijeenkomst waar deelnemers over een bepaald vakgebied kennis en ervaring uitwisselen. Dat is precies wat we gaan doen.
  • maximaal 20 deelnemers
  • die van elkaar willen ontdekken wat succesfactoren zijn voor een betekenisvol bedrijf

Hoe?

  • 4 experts die een onderbouwde stelling geven met een TED-achtige presentatie van 15 minuten
  • overleg, discussie en debat om te komen tot praktische stappen en belangrijke ‘take aways’

Voor wie?

  • voor succesvolle MKB-ondernemers die ambitie hebben om verschil te maken én bij te dragen aan het grote geheel
  • die willen weten wat ze moeten doen, hoe ze dat moeten doen en hoe ze medewerkers en aandeelhouders daar bij betrekken

Met maximaal 20 deelnemers en 4 experts onderzoeken we de aspecten van betekenisvol groeien en bloeien en wat er voor nodig is om daar te komen.

Uitdagingen en onderwerpen die aan de orde kunnen komen

Uitdagingen en vragen die aan de orde kunnen komen:

  • wat zijn de verschillen en overeenkomsten tussen succesvol en betekenisvol?
  • hoe draag ik bij aan de ontwikkeling van onze wereld?
  • hoe zou een betekenisvol manifesto eruit kunnen zien?
  • hoe transformeer ik mijn bestaande succesvolle bedrijf in een betekenisvol bedrijf?

Onderwerpen die aan de orde kunnen komen:

  • wat is de definitie van betekenisvol?
  • welke mindset is nodig voor transformatie?
  • de purpose en repurpose van je bedrijf
  • wat is de rol van branding?
  • wat kunnen we leren van Bhutan?
  • compassie en dienstbaarheid: is dat belangrijk en hoe doe je dat?
  • maatschappij, sociaal, economie, ecologie en energie: welke ingrediënten spelen er een rol?
  • betekenisvol zijn voor alle betrokkenen: wie zijn dat en hoe doe je dat?
  • leren hoe je leert: een zinvolle competentie voor een waardevolle transformatie

Het definitieve programma maken we op basis van de ondernemers die zich hebben ingeschreven.

Programma van dit symposium

We gebruiken de gehele dinsdag 23 januari 2018 om te komen tot een betekenisvolle roadmap. En misschien wel meer… Tijden: van 08:58 tot 17:00.

Resultaat voor deelnemers

  • praktische inzichten en ideeën om met je succesvolle bedrijf bij te dragen aan een betere wereld
  • heldere stappen om te nemen naar een betekenisvol bedrijf
  • betekenisvolle contacten en mooie momenten met like-minded ondernemers
  • praktische en inspirerende ‘take home value’ om maandag gelijk mee aan de slag te gaan

Praktische informatie

  • dinsdag 23 januari 2018
  • op een goed bereikbare locatie in midden-Nederland
  • het tarief voor deelname communiceren we binnenkort, maar kan, zal en mag geen drempel zijn om bij te dragen!

Deelname aan dit symposium is exclusief op uitnodiging.

Vind je dat je als ondernemer met een succesvol bedrijf een uitnodiging moet ontvangen? Laat het ons dan weten! Ook als je ideeën en suggesties hebt.

Symposium Betekenisvol Ondernemen

Je gegevens zijn vertrouwelijk bij ons. We gebruiken je gegevens alleen om je te informeren over dit symposium. Je komt niet op onze nieuwsbrieven (tenzij je dat zelf wilt). We verkopen geen gegevens aan derden.